Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2014 19:38 - "Професор" разговаря с журналистка
Автор: blondinkas4uk09 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6128 Коментари: 18 Гласове:
28

Последна промяна: 28.01.2014 19:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

По горестните родни земи напоследък наблюдавам една крайно комплексирана маса от твърде сериозно приeмащи битието си български професори, доценти, старши асистенти, научни сътрудници и други подобни творения. Регулярно, по време на посещенията си в козметични салони, и докато чакат да засъхне безцветния лак на маникюра им, те биват локализирани и изкушени от някоя журналистка (да кажем, Грета) да ораторстват небрежно на социални и политически теми, ей така, например:

„За Бога, драга ми, Грета, несъмнено съм склонен да се екзалтирам всеки път при вашето материализиране. Беседите ми с Вас са истински хепънинг за моя дух, защото всеотдайността, с която ми го масажирате, го прави значим и ме възпира да си припомня колко прекрасно малък и едва забележим е той. Нека да споделя с Вас рефлексиите си от тази сутрин, които ми хрумнаха по време на трансферирането от дома ми до моя автомобил, миг преди да направя онзи блестящ пирует над локвата, разположена под тъмнозелените листни петури на кестеновите дървета. Бих искал да обогатя златната съкровищница на антропологичната мисъл с тезата си, че народът ни е симплифициран до безкрайност.

Ето, например, вчера, няколко маргинални примата, незнайно как се позиционирали пред пищната сграда на Народното събрание и с дивашка страст влезли в ръкопашна схватка с охраняващите реда униформени служители и с неистова решимост възнамервали да неутрализират народните избранници и да ги подложат на редица прекрасно работещи инквизиторски практики, които те несъмнено са заслужили. Какво варварство, Грета, каква липса на маниери и добри нрави!

А пък днес, няколко артисти от Музикален театър поставили политическа сатира на Орлов мост. Облечени в карнавални одежди, те очаквали управляващите да се припознаят в алегорията на техните пърформънси и да покажат величието на своето човешко достойнство, като подадат оставка. Каква трагедия на съществуването, Грета, да се приемат като някакви индивиди и дори субекти, от които нещо зависи!

Да не си помислите, че тези, които кротко си седят по домовете, могат да ми угодят. Готов съм да  осъждам и тяхното поведение - оскърбително, изящно, и с часове.

Ето тази заблудена маса, все още не може да осъзнае, че съществуваме те и Аз. Аз, интелектуалецът - квинтесенцията на вселенския разум, единствен и самотен в надареността си с промисъл от такъв нечовешки  интелектуален порядък, стоящ на своя пиедестал от високомерие и хвърлящ префърцунени храчки по простолюдието. Да, те заслужават само моето презрение и опазил ме Бог да поискам да сляза и да се оцапам в опити да им помогна. Моята експертност, Грета, е не да помагам на хората, а да говоря, и то неща без никаква практична полезност, които всеки разбира, но не всеки може да орнаментира с такова омерзение и погнуса от тези, които имат честта днес да съм ял хляба, който  са опекли, да се движа по улицата, която  са измили и да се наслаждавам на виното, което са бутилирали.

Простолюдието е за това, да прави ежедневието ми комфортно, но аз като интелектуалец  не бива да се чувствам задължен да върна нещо на обществото, което реално да подобри качеството на живота им, затова ще продължа с теоритичните си бръщолевици, които никой няма да чете, както и с това да изпитвам луциферска наслада от представата си, че съм велик, дори когато никой друг не ме мисли за такъв. Знаеш ли, Грета, много е вероятно, и да не мога да им помогна, дори да искам, защото в такъв лабиринт съм оплел житейските си понятия, подправил с високомерие и полял с обида от липсата на респект към съжденията ми, че едва ли съм способен на реални действия. А пък е и твърде вероятно, ако се опитам да помогна, да се разбере, че и аз съм не по-малко симплифициран, да не кажа прост и дори абсолютно непотребен субект, кой може единствено да плямпа претенциозно до изящност. Затова най-добре да  остана на пиедестала си и да се наслаждавам на усещането за превъзходство, докато гласът ми се лее безстрастно и мазно самодоволно.

Знаете ли, Грета, добре че не съм бил съратник на Левски, защото с красноречивото си нищо ново неказване, щях да го поставя пред една изключително сложна екзистенциална дилема: или бързо да прекрати житейския ми път с едно натискане на спусъка, защото дори Апостолите имат праг на търпимост към празните приказки или умопомрачителните ми съждения щяха да предизвикат отчаяни суисидни действия у неговия Аз.

 

В заключение искам да споделя за дълбоката тъга, която изпитвам, че след като напусна безсмисления си и жалък земен хабитат, научните ми трудове прашно и забравено ще потънат в небитието на библиотечните лавици, където им е мястото и колко жалко, драга ми Грета, но дори тази еманация на пошлостта Азис е напълно и безжалостно вероятно да надживее моята слава."





Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Хах, My Шугър...
24.01.2014 20:01
Де да можех така да се изказвам и аз...
Да ми течеше така плавно мисълта...

Ама като не учих на времето и си останах със сключени вежди...

Кога ще ме запознаеш с Грета?! :))
цитирай
2. blondinkas4uk09 - Ще те запозная някой ден,
24.01.2014 20:15
те е много добро момиче, ще ти хареса: 1.76; 90:60:90 :)
цитирай
3. анонимен - :)) :))
24.01.2014 20:25
blondinkas4uk09 написа:
2. blondinkas4uk09 - Ще те запозная някой ден,
тя е много добро момиче, ще ти хареса: 1.76; 90:60:90 :)


При тези данни:
90 кг.
60 IQ
90 годишна...
едва ли ще ми хареса :))
Поне е височка и без токчета ще й виждам горе-долу очите :))
цитирай
4. blondinkas4uk09 - Eдин приятел ми напомня, да си кажа,
24.01.2014 20:29
че тук възпявам високомерието на някои интелектуалци, доста ми идва дразнещо понякога. Самата аз изпитвам изключителен респект към много хора на мисълта, които са били истинско вдъхновение за мен през годините.
цитирай
5. blondinkas4uk09 - Благодаря, Rumyn,
24.01.2014 20:40
надявам се надутите човечета да намаляват... изглежда ми глупаво :)
цитирай
6. blondinkas4uk09 - Брю,
24.01.2014 20:43
пропуснах да кажа, че има 2 големи (огромни)... брадавици на носа. :)
цитирай
7. анонимен - УжасТ :)) :))
24.01.2014 21:15
blondinkas4uk09 написа:
7. blondinkas4uk09 - Брю,
пропуснах да кажа, че има 2 големи (огромни)... брадавици на носа. :)


Които са толкова големи, че закриват пожълтелите й, кривогледи, злобни очи, близко разположени едно спрямо друго под рунтавите й вежди, стоящи в основата на ниското й, набръчкано чело?!

Бааси, My шугър...
Защо тогава ми сдума, че ще ме запознаваш с нея?!
Ако е само заради добрината... Извисявам се, да - факт!
Но още съм мноого далеч от момента, когато няма да направя кръгом и хукна при вида на таз Грета. :))

Но пък, ако държиш... за теб ще се жертвам - какво да те правя! :))

ПС: БЛО... Би трябвало да се каже, че ДРАСканието ти описва манталитета на този вид "интелектуалци", но не се вписва в техния умствен багаж като изразност, тъй като просто при тях нито мисълта тече така плавно, нито изразните средства и езикова култура са на такова ниво, че да изразят по този начин това, което си написала в кавички.
Аз казах! Хау!
:))
цитирай
8. blondinkas4uk09 - Oоо, напротив, Брю,
25.01.2014 01:18
иронизирам точно определени хора и се опитвам да се изразявам точно в техния стил... Ще ти изпратя на ЛС линкове към интервюта с подобни "сладури", че тук може би ще се получи малко неудобно да ги изброявам поименно.
цитирай
9. ka4ak - Поздрави,Силве!!!:)))
25.01.2014 14:19
Успяла си,аргументирано и лежерно,да изобличиш 95%,от снобската и префърцулена "интелигентност" на тунеядците,по нашето мило Отечество!!!:(((
цитирай
10. blondinkas4uk09 - Благодаря, Владо :)
25.01.2014 14:37
Сега се усмихвам, защото виждам още една душа (ти) със сродно мислене! Приятно е! :)
цитирай
11. getmans1 - О, да
25.01.2014 15:26
интервютата с отровителите на българската младеж!

Тия доценти и катарзис? Абсурд!
Вашия герой поне е наясно с бъдещето си /сигурно благодарение на Вас/ а ония не знаят по коя земя стъпват.
цитирай
12. arrow11 - Харесвам сарказма ти, получила се е ...
25.01.2014 18:24
Харесвам сарказма ти, получила се е съвременна версия на "Криворазбраната цивилизация". Поздрави!
цитирай
13. blondinkas4uk09 - Getmans1,
25.01.2014 18:28
прав си, за съжаление това е най-тъжното... че подобни хора обучават децата ни.
цитирай
14. aip55 - Сигурно
25.01.2014 19:46
такива като Азис ще ни надживеят, защото никога не са повдигали бариерата на култура, възпитание и морал! Блестящ сарказъм.....Поздрав!
цитирай
15. blondinkas4uk09 - Благодаря,
25.01.2014 20:08
Аip! То Азис сигурно и в учебниците вече ще влезе (ако все още не е) :). Mного хубаво стихо си написал ти :)
цитирай
16. blondinkas4uk09 - Благодаря, Аrrow!
25.01.2014 23:59
Странно, чак сега се появява коментара ти... ама случват се такива неща :)
цитирай
17. mt46 - ...
26.01.2014 13:40
Да ги... "Интелектуалци", служещи на партии, на родни и на чужди властници...
цитирай
18. blondinkas4uk09 - Прав си,
28.01.2014 19:26
Мt46! Жалко наистина! :)
цитирай
19. djani - О, да...
13.03.2014 00:36
Направих моменталната асоциация, че зад пиздонима стои баш министерката на спорта. Господи, какъв усукан изказ, каква дълбочена на мисълта и съкрушителна претенциозност и нарцистичност. Добре се справяш с портрета на демократичната ни ентелигенция, развяла червеното знаме на месечния си цикъл, пардон на бунта и протеста...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blondinkas4uk09
Категория: Лични дневници
Прочетен: 524270
Постинги: 72
Коментари: 883
Гласове: 1302
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930