Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2014 19:28 - Прости политически и икономически коментари на една Блондинка, или всичко започва от нас
Автор: blondinkas4uk09 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11740 Коментари: 41 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ако ме питате дали искам България да е част от Русия, Турция, САЩ, ще ви кажа, че избирам да е част от Европа, при това не от  Балканите, а така малко по Централна и Западна Европа. Изборът ми е базиран и на това, че България Е част от континента Европа, а и начинът, по който живеят в държавите от посочения от мен регион ме навежда на мисълта, че по-добре да приемем поне част от схемите им.  Мога да избера и Китай, но да си призная, опасявам се, че не сме им на нивото: нито на иновативност, нито на експедитивност. Те са машинки, бе! Един смартфон ще сглобат само докато ние още табиетлийски си приготвяме кафето за закуска. Индийците също ме кефят, още повече, че и духовно са ми много близки, ама малко не са в нашите географски ширини. Пък и не си пасваме много сега... може би след 30-ина години, когато според някои версии може да сме и Индия на Балканите, ще бъде удачен този избор.

Сега, искам да питам: Скъпи братя и сестри, вие работили ли сте с турци или пък с руснаци?

Аз съм пробвала:  и мога да кажа, че некакси нервите не ми издържат да си говоря с някого празни приказки 2 часа, защото така е по турски, или чорбаджията да иска нещо, обаче да не казва какво, защото аз трябва да се досетя  - пак защото така е по турски и откъде накъде ще си говорим прозрачно и директно. Ай сиктир, така и баба знае. Друго е да утрепеме 1 седмица  да тълкуваме намеци и да гадаем какво е искал да каже събеседникът!

Бизнесът с руснаци ми е идвал малко страшничко, честно казано. Не ти е много ясно, откъде извират паричните потоци. Нищо не върви, а офисът тъне в лукс. И едни мацки само хвърлят крак връз крак около бюрата. Много сексапил, много водка, много цигари, малко работа! Аз така не го разбирам професионализма. Да, верно, всеки обича лукса... ама при тези ограничени ресурси, при тази мизерия, която съществува  по света и при това, че клиентите евентуално плащат за този лукс, на мен лично, не ми изглежда прилично. Клиентите плащат и затова, че ти през работно време чукаш шефа / шефката си (или секретарката си), щото  работната си заплата я калкулираш в крайната цена на продукта, който предлагаш...

Осъзнавам, че не бях много изчерпателна в описването на опита си в турски и руски фирми, просто надрасках няколко реда за това, което най ме е впечатлило. Осъзнавам и че може би на мен просто не ми е провървяло, но едва ли. Все пак засега ще се въздържа от впускането  в утежняващи детайли, само ще отбележа, че горните модели не ми изглеждат достатъчно успешни.

Защо се хванах за работата ли? Ами ето за това: Значи, размерите на БГ не са впечатляващи, т.е. ние Велика по територия сила нема как да станем, нито по брой на населението. Единственото, което можем да направим, за да повишим стойността си като народ е да се хванем и да поумнеем и това, че сме умни да вземе и да си проличи в продуктите, които създаваме. Това високи технологии ли ще са, уникален сорт квадратни домати ли ще са, или нова порода кафяво искърско говедо като съперник на английското телешко, няма значение.  С две думи, друг изход нямаме, ако бленуваме да сме сред  уважаваните нации, с които светът да се съобразява, когато си казваме какво искаме! Или пък ако в мечтите ни влиза да се превърнем в желана дестинация за живот на все повече нормални европейски пичове (в противовес на азиатските), а не заден двор, в който добре се чувстват само маргиналите на континента... и на света. Е, не сега да започнат някакви шведи, например, да идват на пълчища и да вземат, че да ни асимилират, макар че едва ли, защото нали всички скандинавци са гейове.  (Тук опитът ми крещи, че не са  – ама и аз вече не зная на какво да вярвам – на себе си ли, на блога ли!) А бе, мисълта ми е, просто шведите да имат желание да се заселят у нас, така както биха се заселили в Германия, или Франция, да кажем. И децата ни да се върнат, и Милейдиту даже!

И никак не ми изглежда невъзможно да се ъпгрейднем като хора и като държава, и да станем по-самостоятелни, стига да имаме желание. Все пак в Европа има доста малки държави, които в никакъв случай не са в такива зависимости, в каквито сме ние, нали? Иначе?  Какво? Може би всеки път като се появи заплаха от Турция, например, да тичаме при Русия и да викаме:  „Мамо, мамо, турците пак ни закачат. Набий ги!”. Респективното важи и за НАТО.... Това е ужасно инфантилен, болезнен отказ да поемем отговорност за собствената си съдба, а вероятно е и унизително!

Сега... напълно съм наясно, че ние не можем да поумнеем, защото всичко е против нас – евреи ли не щеш, суданци ли, извънземни ли? Просто нема да ни позволят да станем по-умни! Аз това го разбирам. Хубавото е, че повечето тук сме безнадеждно стари, в смисъл отпразнували сме вече 20-годишния си юбилей, щото аз за поумняването разчитам на тези под 20 – така че да вземем да им помогнем да си понагънат мозъка или поне да не им пречим с нашите ретроградни привички и философствания да го сторят сами.

Все пак искам да завърша оптимистично, като дам пример с една българска компания, на която се оказва, че (О, Чудо!) никой не й пречи. За да няма недоразумения, ще подчертая, че нито съм й ПР, нито името й ще кажа. Та, става въпрос за софтуерна компания , която е на пазара малко повече от 10 години. За това време тя купи няколко чужди софтуерни компании, включително и такива от Силициевата долина. Има офиси освен в България, още и в Калифорния и не просто в Калифорния  – а в Пало Алто – сърцето на ИТ индустрията, също и във Великобритания, Германия... (да не изреждам повече, че за да го направя трябва да хвърля едно око на Гугъл). Ей тази компания участва в търгове в САЩ, наравно със световните гиганти в индустрията и да ви кажа, дори и печели такива търгове. В последните 2 месеца  там назначиха  Дерек Лангон с над 15 години управленски опит във високотехнологични компании на позиция Изпълнителен вицепрезидент „Глобални продажби”, а тези дни наеха и Арон Махимайнатан като Директор „Продукти”. Г-н Махимайнатан е ветеран от Силициевата долина и преди да се присъедини към екипа им, беше вицепрезидент на SAP.  (Виж ти какви хора се навивали да работят за наши, родни работодатели!)

Та... хубаво е, че има българи, на които световният заговор не им пречи. И каквото и да си говорим, нека не забравяме, че всичко започва от нас и ние сме  единствената си надежда!




Гласувай:
24



1. blondinkas4uk09 - :) :) :) Липсваше ми, разсмиваш ме геройски,
12.03.2014 20:49
Не си ясна, така че, моля, наистина да се обясниш на ЛС :)
цитирай
2. vmir - От твоите уста в Божиите уши, Блонди!
12.03.2014 21:31
Толкова съм съгласен, че повече няма накъде!
Еваларката! Слагам те в "любими". Веднага.
цитирай
3. blondinkas4uk09 - Благодаря ти, Вмир за коментара!
12.03.2014 22:37
Усмивката ми е до ушите, защото когато вярваш в нещо, появата на съмишленици те прави щастлив :).
Благодаря ти и че ще ме сложиш в "Любими", дано да не те разочаровам с това, че отвреме на време се пробвам и в поезията.
Иначе, може би знаеш, че редовно те чета, но защо не си ми в "Любими", един дявол знае, веднага поправям тази несправедливост. :)
цитирай
4. анонимен - Бааси! Ти ме утепа! :))
12.03.2014 23:25
От де толкова интелект у една Бло-нди бре?!
Я пипни челцето!
Пари ли?! :))

А сериоз: Предизвика в мен прилив на някакъв вид щастие в края на деня ми!
Дори и само с това, че именно за тая компания говорихме през цялото време на последната ни среща с големия ми хубосник.
Дано се погледне сериозно на факта, че България може, ако не да пробие - то поне да е на добро ниво именно с такива наши компании.
/в ИТ сектора иде реч - та дори и да са чуждоинвестиционни, в което няма нищо лошо - дори напротив/

Геометропрогресивно дано се множат :))

ТРдГЖ
цитирай
5. blondinkas4uk09 - Ами дано се множат, наистина!
12.03.2014 23:49
Благодаря ти, че не спомена името на компанията, защото иначе щях да ти вадя душата да си редактираш коментара :)
Иначе... челцето пари, то е ясно, че много се напрегнах и си изцедих целия интелект, за да сглобя този постинг. :)
цитирай
6. djani - По всяка вероятност си дегизирана брюнетка /т.е. умница/...
13.03.2014 00:20
Отдавна не бях чел нещо трезво и прагматично. Жалко, че акъла ни идва, когато сме извън страната, и го ползват други. Когато сме си заедно, в стремежа да се надхитривяме, просто изпростяваме. И жалкото е, че все повече обедняваме и се разединяваме. Добро попадение...
цитирай
7. vmir - 4. blondinkas4uk09,
13.03.2014 06:50
blondinkas4uk09 написа:
дано да не те разочаровам с това, че отвреме на време се пробвам и в поезията.


Е, аз не съм чак дотам придирчив. То като ти напине отвътре не пита. С всеки може да се случи. Знам, че няма идеални хора. Което си написала тук, компенсира напълно подобно увлечение. Много ме изкефи.
Поздрави! :)
цитирай
8. blondinkas4uk09 - Благодаря, Djani, за коментара!
13.03.2014 08:35
Това с надхитрянето наистина си е голям проблем, защото като надхитриш някого, той обикновено започва и да се чувства надхитрен и гледа да ти го върне и така... до безкрай. Голям стрес! :)
цитирай
9. blondinkas4uk09 - Така си е, Вмир,
13.03.2014 08:37
колкото и да си идеален, накрая прописваш поезия. :)
цитирай
10. turb04 - "да вземем и да поумнеем&q...
13.03.2014 11:18
"да вземем и да поумнеем" - е, те това си е утопия, Силве :) :) :)
То, ако имаше някакви наченки на ум, досега да сме променили много неща, на първо място политическата система, а оттам и държавата.
Можем преспокойно да се издържаме от две неща - туризъм (развлекателен и исторически - твърдя, че с втория ще ударим и Италия, и Гърция и Турция!), но тук факторът "поумнял", направо ни ебава майката...
Другото е балнеолечението, но за целта трябва някой да си размърда задника, а това няма как да стане, пак поради "поумняването"...
Мога да изредя една камара дивотии, които ни пречат и имат причинно-следствена връзка, но не си струва - ти ги знаеш, а другите не са поумнели, за да разберат...
Хубав ден и да репетираш! ;)
цитирай
11. blondinkas4uk09 - Марински, зная че не е лесно поумняването (и от собствен опит, даже) :),
13.03.2014 12:26
но си мисля, че ако осъзнаем поне, че имаме нужда от поумняване може би ще започнем да правим някакви крачки в тази посока. А не е много трудно, според мен, все пак целта не е да станем професори по квантова физика :). Просто има някакви работещи елементарни правила, които трябва да се спазват като начало - поне такива са моите наблюдения. Например, правило в туризма, за който говориш и с което съм напълно съгласна, може да е да не се чудим как да купим най-долнопробното, развалено и евтино месо и да го сервираме на чужденците дошли на All Inclusive, защото в най-добрия случай ще ги хване разстройство и повече няма и да искат да чуят за нас. Щото аз на един Аll Inclusive на нашето море, дори и маслото за закуска не можех да ям, направо сметнах, че е талант да намериш толкова гнусно масло...
Иначе репитарам аз, но ако не успея да се подготвя, той, алкохолът ще ми помогне! :)
цитирай
12. vishnichka - Добър постинг, но аз започвам направо от хубавия край на приказката!
13.03.2014 15:44
Защото също съм повече от десет години в технологично развит бранш, да кажем електроника, електротехника, автомобилна, битова, промишлена и прочие...
Няма място за излишен оптимизъм, нови компании не идват, точно някои от по-малките от десетгодишните позатвориха, поради причини, за които мога да пиша до утре, но дори и евтината работна ръка, достатъчно квалифицирана и конкурентна на европейската, не ги спря. Просто доста от тях се изнесоха директно в Китай и си затвориха цикъла. Там бедността извън големите градове е толкова силна, че хората са съгласни на всякакви условия, само и само да бъдат наети, примерно - работят в единия край на цеха, а спят в другия...
Влизането ни в ЕС всъщност спря много от благоприятните митнически икномически режими, които даваха възможност на чужди компании да не си блокират ежемесечно средства /за едното ддс примерно/. Имаше възможност да внасяш стока/материал/, без да плащаш иначе дължимо мито, а да изнасяш продукт, за който пък реципиента нищо не дължи. Сега сме вътре и няма значение дали сме първа или n-та страна в това отношение - дължим ... дълга тема, да не задълбавам. Тук все още са по-дългогодишните чужди инвеститори от средния и едрия бизнес, които вече са отработили надеждни системи по осигуряване качеството, в тях е по-малко и текучеството, и затова си правят програмите паралелни, по тежест и изисквания спрямо клиентите, разпределят и поръчките между фирмите от различни държави, в които са инвестирали. Сложни и реални процеси, които сега набързо не мога да обясня...
По отношение на нови възможности, съм леко песимист! Поздрави!:)
цитирай
13. vishnichka - А това, което исках да те попитам е,
13.03.2014 16:57
какво имаш предвид под български : компания и работодатели?

И да си допиша коментара/аз съм така;)/
Питам, защото моите впечатления са не само от юридически или чисто физически аспект, но и икономически. Компаниите са, разбира се български, работодателите често са смесени и с най-различно участие, включително и българско, а големите фирми и работят с доста подизпълнители, чисто бе ге, но всички те са "рожби" на наша територия. Обикновено майката е навън и тя се грижи за пазаруването. Поне аз, където съм, инвестициите са огромни и българския пазар в никакъв случай не може да ги възвръща, а отгоре на това да носи и стабилни печалби, особено в условия на криза. Така че, е важно да го уточня, а и не познавам добре ай ти сектора, за да не се окаже, че съм съвсем извън темата...
Хубава вечер!:)
цитирай
14. ko642 - Моето скромно мнение е че България ...
13.03.2014 17:05
Моето скромно мнение е че България трябва да е част от това което и е изгодно, това което е добре за българите.

Фирмата която споменаваш е интересна (лесно се намира коя е :) ... наистина е впечетляващо!
цитирай
15. blondinkas4uk09 - Вишничка, благодаря ти за този коментар,
13.03.2014 17:51
много ми харесва, защото говориш за съвсем конкретни неща, докато аз в постинга си като цяло говоря доста по-общо, по-скоро като посока.

Разбира се, че ще се съглася с теб, че много от компаниите си тръгнаха, местни фирми затвориха, строителният бизнес се срина и изобщо случиха се доста негативни неща. За щастие, имаше и фирми/компании, които имаха растеж и аз самата работя във фирма, която увеличи бизнеса и персонала си през последните 2 години с около 25%, което си е доста. Имам около себе си и други такива примери, но безспорно е факт, че по-голяма част от бизнеса всъщност пострада от кризата.

За Китай също съм съгласна, че бедността е отчайваща извън големите градове, макар и в големите градове възнагражденията често да надхвърлят тези в България.

Това, което казваш, обаче, ми е отправна точка, за да спомена нещо, което мисля, че ни е проблем. Според мен, един от сериозните проблеми на нас като нация е, че ние нито си комуникираме като хората, нито работим в екип. Сигурно това звучи много изтъркано, но ние масово не осъзнаваме силата на това да седнем на една маса (в смисъл не да ядем и да пием), а да търсим конструктивни решения, да мислим и да дискутираме. Тук обикновено се получава примерно следното, по мои наблюдения: Собственикът на една фирма вижда, че става тегаво, защото е производител в БГ, а да кажем от Китай идва по-евтина конкурентна стока и поне той е „най-умният, и всичко знае и разбира”, решава да затвори своята фирма, защото моментът е такъв и нищо не става. Няма да се събере с екипа му, да дискутират, да си направят, да речем, един SWOT анализ и да видят дали пък не могат да предложат нещо, което китайците не предлагат. Накрая може да се окаже, че наистина трябва да затворят, но може да се появят и идеи да се пробват в други ниши, защото ниши винаги има.
Съгласна съм, трудно е, на всички е трудно, и на китайците им е трудно :), обаче това са даденостите, и като не можем да ги променим, поне да мислим как да се адаптираме, това ми е идеята.
цитирай
16. blondinkas4uk09 - Вишничка ,
13.03.2014 17:56
ако имаш предвид примера, който съм дала накрая, става въпрос за българска компания, основана от българи, българска собственост, макар че тя по-скоро може да се нарече глобална вече.
цитирай
17. blondinkas4uk09 - Съгласна съм, Kо642,
13.03.2014 18:10
че трябва да правим това, което е добре за нас и ще ни повиши качеството на живот. Иначе, сигурно ще е малко мазохистично. :)
Да, и според мен, е впечатляваща тази фирма и ако във всеки по-голям български град, има поне по 2 такива, мисля че нещата доста ще се променят, защото мнението ми е, че подобни фирми променят цялата бизнес (и не само бизнес) среда около себе си. Те, ако щеш, дори и вдъхновяват, и то не само работещите в тях... да правят хубави неща! :)
цитирай
18. vishnichka - Благодаря ти аз!
13.03.2014 18:15
За по-лесно си дописах коментар 13!:)

Всяко правило си има изключение, находчиви българи слава Богу, все още има...
цитирай
19. blondinkas4uk09 - От юридически аспект, Вишничка,
13.03.2014 18:55
конкретната фирма е българска, но както писах вече си е глобална. В Б-я, мисля че има около 800 служители в момента - сигурно я знаеш вече коя е, ако не, ще ти изпратя името й на ЛС, ако искаш. Иначе, те са започнали да работят за българския пазар, но вече не работят само за него поради причината, която много точно си назовала: българският пазар е много ограничен. Що се отнася до собствеността по принцип, за мен тя може да е българска, чужда или смесена (е, това беше голямо откритие от моя страна :) ). Ако все пак е филиал и има фирма-майка извън страната, за мен има значение националността, фирмената култура, ако е с традиции, както и конкретния стил на мениджмънта, също и дали фирмата-майка дава пълна свобода на филиала и гледа само финансови резултати или държи на стриктно спазване на всички глобални политики и процедури. Тук, разбира се, може съответно всичко да се побългари (в лошия смисъл на думата или в добрия смисъл на думата) :) :) :)... и както разбираш, темата е безкрайна и можем така да си откараме в сладки приказки цяла нощ. :)
цитирай
20. mt46 - Мда...
13.03.2014 21:43
Много важно е да измислиш нещо ново... Ето аз, например, измислих нов крем - "Кур дьо тен". Лечебен, освежаващ, подмладяващ... Остава да го патентовам... :)
цитирай
21. blondinkas4uk09 - Скъпи Mt46,
13.03.2014 22:38
радвам се, че те вдъхновявам да се забавляваш! :)

Много готина вечер ти пожелавам!
цитирай
22. vmir - Харесвам което казваш.
14.03.2014 02:31
Преди 20 и кусур години настойчиво предлагах в службата си именно използване на SWOT анализ (американците са царе в оперативните планове за превръщане на заплахите във възможности или на слабостите в предимства, но и да не се случи, парцелирането на четирите е добра предпоставка за разумно и обективно осмисляне на ситуацията), за да спестя дългата история на усилията си ще кажа констатацията си, че родният български манталитет не допуска подобен начин на мислене. Даже сега се чудя на тогавашната си наивност.

Не твърдя, че е невъзможен (у нас всичко е възможно, и най-вече невъзможното) а, че резултата е меко казано странен и непременно далеч от целта, която си поставят американците.

Причина, на първо място е, че докато в САЩ подобно обсъждане е рутинно и необходимо като основа на колективно начинание, у нас в България, то се възприема като шанс за самоизтъкване или доказване на лични лоялности, поради което, вместо да помогне за вземането на решения, най-често омаловажава алтернативите, наплашва хората с възможните решения и ги подготвя за безкраен отпор на всяка предложена промяна.

Затова шефовете нерядко с основание избягват подобни кръстосани дебатерии, равносилни на носене на вода от 999 дерета, но това съвсем не означава, че нямат нищо общо с тях, че са непременно по-умни или различни от останалите а, че са принудени да търсят подкрепа гарантирайки застой, или в краен случай да пробутват решенията си вероломно и с неизбежната подкрепа на подготвения за целта личен антураж.

Самото създаване на личния антураж и гръб у нас е приоритетно пред същността на проблемите и затова отношението към проблемите извира от личните представи (без значение верни или неверни) кой с кого е и кой какъв “гръб” е успял да си осигури.

Изобретателността и артистичните превъплъщения в тази насока са изумителни, служители с мижави доходи непрекъснато намират претексти за задушевни гастрономически изживявания с шефовете, хрантутят и поят големите заплати, които се отблагодаряват със затваряне на очите в точно определени моменти или посоки, в името на човечността, разбира се.

В отплата на принципа: "Никога умора за моите хора", шефчетата получават не само благоговейното отношение на личните си фенове, но и изостреното им внимание, възприемчивост и упражняване на всичко, което може отдалеч да прихване и елиминира евентуалните конкуренти на любимите им шефове, които са изворът на дребните им благинки, кръшкачества, сигурност и житейско щастие.

С което кръгът се затваря и SWOT анализа номинално превръща заседанието или в Женският пазар, или в повод за напомняне надмощието на личната лоялност над колективният разум. Но най-вече го превръща в тържество на родният хуманизъм над всепроникващият меркантилен американизъм. (Кушела ще изколи американците и техните слуги седесарите, след което ще бъде канонизиран за светец и освободител на българите от американско робство)

Съжалявам :(


p.s. Погледнах в нета и от пръв поглед се натъкнах на връзката между Пало Алто, софтуера, SWOT и което пишеш:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XDxPsBL6AEU
цитирай
23. vishnichka - 19. blondinkas4uk09
14.03.2014 07:47
Да, така е, просто у нас не е проблем да си дъщерна фирма под еоод регистрация!;).
Оттам нататък отношенията с роднините контрагенти са въпрос на договорки, но имайки предвид, че конкуренцията в предлагането на стоки е жестока, а предполагам при предлагането на услуги е свирепа, това е почти задължително. Другата необходимост е както вече отбелязахме - да можеш да се реализираш на глобалния пазар...
Което пак не е лъжица за всяка уста, да не говорим за правене на бизнес у нас. А наистина има българи, които при подходящи условия са способни на чудеса. Особено ако са умни работодатели и разбират, че колкото по-удовлетворени са подопечните им, толкова повече фирмата им ще просперира...
Хубав ден!:-)
цитирай
24. blondinkas4uk09 - Вмир, коментарът ти казва толкова важни неща,
14.03.2014 09:48
че си е направо за постинг. Най-вече показва някои причини, които ограничават развитието ни: огромно самочувствие, че всичко знаем и можем и повече няма какво да научим и не желаем нищо да научим, комплексираност и толкова енергия изхабена в правене на политика на работното място и определено деструктивно поведение. Аз лично, когато бях по-невръстна, и ми се появеше някоя "гениална" идея и си виках: "Леле, сега като я презентирам на екипа и те 15 минути ще цъкат с език, това е революция и аз вече съм нещо като Айнщайн на индустрията,.." Презентирам аз, хората ни цъкат, нито слушам суперлативи, обаче за сметка на това ми казват какво наистина им е нужно и ми дават толкова свежи идеи, че накрая се получава нещо наистина смислено. Сега вече, като старо куче :), отдавна не правя презентации на екипа, за да му се изфукам колко съм умна, а съм наясно, че без дискусията с тях нищо смислено не мога да направя. Най-малкото това са хора с различен житейски и професионален опит, с различно от твоето мислене (за щастие) и е важно да видиш как изглеждат нещата и от тяхния ъгъл. Те са ти и възраженията, които ще получиш по-късно било от шефа или от клиентите и ти дават възможност да адресираш тези възражения, преди да стигнеш до шефа и до клиентите. Уф, да не продължавам повече, но на това, което си написал, може спокойно да му сложиш заглавие: "Защо никога няма станем богата и напредничава държава"
цитирай
25. blondinkas4uk09 - Вишничка,
14.03.2014 10:16
има една индийска (по произход) компания - HCL Тechnologies и тя отдавна е глобална. :) Mисля и че се изучава като case study в Харвард, във връзка с това, което ще кажа в следващото изречение. За разлика от останалите, които заявяват: "Клиентът е на първо място" (в никакъв случай не казвам, че не е така), HCL казват: "Служителите са на първо място", "Employees first" (е оригиналното им мото, на индийски не зная как е :))!
Ако искаш да разчиташ на ума и лоялността на работещите за теб, нямаш друг избор освен да се отнасяш с голям респект към тях, смятам аз. Ако мислиш само как да ги прецакаш, и те ще мислят само как да те прецакат. Нещата са прости (според Бръснача на Окам, също)! :)
Много слънчев ден ти пожелавам! :)
цитирай
26. vmir - 24. blondinkas4uk09,
14.03.2014 11:04
Е, ти изглежда си хванала бика за рогата, но все още у нас по правило издокарването в личен план е по-рентабилно от резултатите. Обаче проблясъци има. А Индия може да служи като пример как реално се случват нещата. Средният доход там е в пъти по-нисък от българския, а материалното разслоение е невъобразимо. Въпреки това, във високотехнологичният сектор компаниите са изумителни оазиси на непредубедено стопанско свободомислие и това може би е основанието навсякъде да прогнозират блестящо икономическо бъдеще на всички индийци. Но там едва ли си прекарват работното време в убеждаване колко е важно да бъдат изклани хамериканците и седесарите, или британците (ама и те как си ги зарязаха и хич не се изкушават да се възползват от колониалните зависимости и навици), точно обратното - повече от самите японци и американци се стараят да станат в конкуренцията по-японци и по-американци от самите японци и американци. За "Employees first" имам преки лични впечатления от щатската компания, която в момента е обявена за флагман в това отношение, но нали знаеш, че у нас "корпоративно" e изцяло мръсна дума и всеки лумпен е научен, че трябва да започва изявите си с псувни в тази насока.
цитирай
27. vishnichka - Има го в гугъл, но не знам дали ще излезе баш в блог.бг, затова ще се въздържа от опит да пренасям превода тук!
14.03.2014 12:44
Индия е привлекателно място за бизнеса, заради традиционния си английски, а освен това мръсните капиталисти ;) много обичат, когато в техния офис свършва работния ден, да отваря подобен в другия край на света ...
цитирай
28. анонимен - Title to all
14.03.2014 14:55
Ей...
Ама Вие тук много сериозни разговори сте завързали бре.
Май ще трябва да търся Интелект от някъде - не, за да участвам (не бих посмял), а за да разбера и 1/10-та от казваното от Вас.

ПС от 15:10, който допълвам тук, за да не ти "раздувам" коментарите :))

http://www.youtube.com/watch?v=E1B47Y8fi5M
и...
цитирай
29. calli - Привет, Бло.
14.03.2014 16:37
Още в началото ще си призная, че за друго влязох тук. И то не защото не искам да чета... напротив - ще наваксам аз в най-скоро време (само да намеря възможност и да приключа най-после с ...- ох това не е важно сега.) Важното е, че четейки май забравих за какво бях влязла. Страхотен постинг, Бло. Ще го прочета на големия си син и съм сигурна, че ще му хареса надеждата накрая, както ми хареса и на мен. Да изчета всички коментари беше не по-малко интересно и приятно. И макар, че не мога да се включа в дискусията, защото моето поприще е различно, с интерес обичам да чета за искрицата надежда, която се надяваме всички да блесне и над нашата мила Родина най-скоро.
Та... браво за постинга.
И да драсна два реда накрая и за идеята, която ме накара да отделя време и по този начин да прочета написаното по-горе. :)
Зная, че се вясва тук някъде онази терца Брю и затова ще си позволя да използвам стнаичката ти за да му кажа: Момченце, надявам се влизаш все още в блога си и си четеш личните съобщения, че имам нужда от малка услуга за едно клипче.
Моля за извинение, Бло, ако те е подразнило нахалството ми. :) Факт е обаче, че така прочетох нещо любопитно и интересно, за което съм благодарна.
Поздрав сърдечен. Липсвате ми и двамата на страничката ми. Но така или иначе блога ми търпи генерални промени, както всичко останало и се надявам скоро да ми остава отново време да пиша и да ви виждам в коментарите.
цитирай
30. blondinkas4uk09 - Vmir :) :) :)...., смея се, защото си представям
14.03.2014 17:56
как индийци си говорят за клане на хамериканци и седесари. :)

Ще ми бъде интересно да науча повече за личните ти впечатления от щатската компания. Може да напишеш нещо, ако ти се струва интересно и че ще бъде от полза за някого.
цитирай
31. blondinkas4uk09 - Вишничка,
14.03.2014 17:58
сега, ако го напишеш на индийски, освен за Ентелигентни, ще минем и за полиглоти :)
цитирай
32. pvdaskalov - Защо този постинг ми хареса?
14.03.2014 18:00
Ми, много просто: оригинален хумор, професионален поглед над случвашото се, чист български език с необходимите за целта отклонения. Бих допълнил само, че в една карта, съставена от проф. Велизар Велков за земите от Босфора към запад и от Карпатите на юг, т.е. обхващаща провинции Тракия и Мизия през Римската епоха, обширна област - от Босфора докъм Одрин и още 50-100 км в днешните български земи - се е наричала ЕВРОПА...
цитирай
33. blondinkas4uk09 - Брю, ирония ли усещам, :)
14.03.2014 18:03
ето, виждаш ли... и ние можем да разпъваме Чаршафи... :)
Сега от политико-икономическа дискусия ме 'Фърли във философски размисли: Какво наричаш Интелект и как разбра, че имаме такъв? :) Но ако искаш да го обсъждаме под нов постинг, че тук наистина станаха много коментарите.:)
цитирай
34. blondinkas4uk09 - Благодаря ти, Calli,
14.03.2014 18:08
радвам се, че постингът ти е харесал и дискусията също ми беше супер приятна, защото събеседниците ми са... simply The Best. :)
Надявам се, че си открила Брюнета и, разбира се, чакам, да започнеш да пишеш. :)
цитирай
35. анонимен - Уф как ме смаа с Чукааа :))
14.03.2014 18:08
blondinkas4uk09 написа:
Брю, ирония ли усещам, :),
виждаш ли... и ние можем да разпъваме Чаршафи... :)
Сега от политико-икономическа дискусия ме 'Фърли във философски размисли: Какво наричаш Интелект и как разбра, че имаме такъв? :) Но ако искаш да го обсъждаме под нов постинг, че тук наистина станаха много коментарите.:)


Не, нямаше ирония. Просто се шегувах.
Резнах от коментара, но само за да разпъна сега един чаршаф и да те издразня ( с незлобното чувство от "Един прекрасен ден" :))

vmir написа:
...докато в САЩ подобно обсъждане е рутинно и необходимо като основа на колективно начинание, у нас в България, то се възприема като шанс за самоизтъкване или доказване на лични лоялности, поради което, вместо да помогне за вземането на решения, най-често омаловажава алтернативите, наплашва хората с възможните решения и ги подготвя за безкраен отпор на всяка предложена промяна...

Хах!
Малко със страх ще се самоцитирам от посниг на тази дата миналата година:
"САЩ градят Държавата си около 4 опорни стълба:
- Частна собственост
- Предприемачество
- Пазарна конкуренция
- Ценова политика
Ние градим... територията си с помощта на:
- 7 327 224 мнения
- 7 327 224 философии
- 7 327 224 стратегии как по 7 327 224 начина да влошим 7 327 224 неща около нас..."
( край на самоцитата )
Умни неща говориш, вмир...

turb04 написа:
Можем преспокойно да се издържаме от две неща - туризъм (развлекателен и исторически - твърдя, че с втория ще ударим и Италия, и Гърция и Турция!)...
Другото е балнеолечението...

Колко си прав, Марине!
Аз съм именно от такова градчe - със супер историческо минало, а... да го кажем липсващо на картата на мащехата ни ( сори, но това за мен вече не е Родина - при все какъв върл родолюбец БЯХ )
Турция от пясъците на Кападокия направиха атрактивна и активна туристическа дестинация...
Гърция с Паралия-Катерини задминаха Златни пясъци...
( а какви курорти имахме/имаме - щото то Зл. пяс. си е... бетон )
За Италия няма да коментирам...
А България?!
Не просто спим, а престъпно дори не нехаем, а опустошаваме природни дадености, които са на светлинни години пред тези в споменаваните от теб държави ( и не само )
Всъщност до допълня и един трети: селско стопанство!
Ама не някогашното, а модерно - предлагащо на световно ниво екологично чисти продукти.
Нима не можехме?!

calli написа:
Зная, че се вясва тук някъде онази терца Брю и затова ще си позволя да използвам стнаичката ти за да му кажа: Момченце, надявам се влизаш все още в блога си и си четеш личните съобщения, че имам нужда от малка услуга за едно клипче.

Ми...
Да го направим бре, Дани!
Клипчето иде реч.

vmir написа:
Преди 20 и кусур години настойчиво предлагах в службата си именно използване на SWOT анализ...

По онова време едни синове на наш Дипломат в Либия ( внуци на активен борец с/у фашизма естествено )...
Ни разправяха у наше село, че KISS ( за групата от поздрава ми по-горе иде реч ) идвало като абревиатура на Klub International SS ( нациското СС )...
И ние, тъпи селски бекове ( начело с мен ) вярвахме - какво да правим като ханглийски тогава...
Нищо, че дори e Club, а не Klub
И те така!

Затова поздравявам всички ( и най-вече незасегнатите в този ми коментар коментатори тук ) с:

http://www.youtube.com/watch?v=lcfyl3dJk5U

И "ще кажа само две думи: МЛЪК ВАМ"!
( леко променено - от "Шрек" :))

ПС от 21 часа:
( не ми се отдава МЛЪК Ва-нето, м, My M?! :))
Наистина съм окуцял в математиката май.
Щото по това от вмир смятам 2014-20=1984 и дори бях писал "в 6-ти-7-ми клас :))
Бааси!
6 месеца антракт...
цитирай
36. vmir - 30. blondinkas4uk09,
14.03.2014 19:57
Разбира се, щерка ми работи в Deloitte …, която по редица класации се смята за най-предпочитана за работа в света заради либералното (малко произволно от моя страна определение, ах тази мръсна дума!) отношение към служителите си.

Първо, компанията сериозно проучва качествата на бъдещите си служители, процедурата по контактуването с тях до окончателното решение за наемането им отнема повче от година. (Какъв ужас за шуробаджанаците, които мрат да демонстрират власт със щракване на пръсти!)

Второ, макар и най-желана от наемните работници, компанията в нито един момент не се държи с тях като с “вързани в кърпа” или длъжни да й правят мили очи, обратното – мъчи се да ги прелъсти по всички правила на доброто прелъстяване. За спечелване вниманието на щерка ми, като за начало й предложиха работа във всеки клон на компанията в света (има ги и в България, но зeт ми не иска да чуе за връщане в България заради печални бизнес – начинания на родна почва).

Трето, още преди наемането ти на работа, компанията не престава да те ухажва, сякаш си прероденият Айнщайн, когото е призвана да открие. Висши мениджъри не смятат за унизително да се редят на опашка за благоволението ти редом със световно неизвестни фирмички, стига да видят привлекателни качества в теб.

Четвърто, компанията инвестира в търсене на подходящи служинтели, като ти поема разходите за придвижване или обучение преди да те е назначила на работа. Например, открих при щерка си еднометрова камара професионална литература на стаойност около $2000 изпратена от компанията безвъзмездно поне половин година преди да я вземат при тях на работа, платиха й $1500 транспортни разходи за придвижването до тях не, че не можеха да си направят оглушки.

Пето, ако ти се учи и повишават квалификации, компанията ти прави безусловно “евала”, вместо да ти прави дебели намеци колко си зависим от благоволението й. Щерка ми има обещани от компанията $5000 за придобиване на титлата: “Сертифициран обществен еди какъв си специалист”, и ангажимента да й донесе също нов щат и заплата.

Малко ми писна да изреждам, не че не мога да продължа още поне пет пъти по толкова, но мисля, че и до тук се усеща огромната разлика спрямо нашенската практика. Е, разбира се, това не е по вкуса на свикналите да се хвалят сами и да ни убеждават, че като тях втори по света няма, но точно в разликата между претенции и дела е и реалната разлика в резултатитте у нас и в САЩ. Има да чакат фалита на САЩ, но няма и най-малък изглед да го дочакат по много проста причина – в САЩ се оценява не само желанието, но и адекватността на делата за постигането му. Да заема някой позата на едноличен оценител на качествата на служителите, без съмнение би го изпратило на трудовата борса, камо ли да го прави обект на възхищение, както се случва у нас.

Ако някой се чуди защо не е бил обект на гореспоменатите грижи и ухажвания от US компании, отговорът е много прост и елементарен - защото примитивната му тарикатщина си личи от километри, а такива като него не са обект на интерес от работодатели, които очакват от служителите си не тарикатщини и сляпа лоялност, а реални знания и квалификации.
цитирай
37. blondinkas4uk09 - Брю, благодаря ти за коментара,
14.03.2014 23:31
интересно ми беше, това което си написал. Само за 6-те месеца не разбрах... оттегляш се, за да се научиш да смяташ ли? :) :) :)
цитирай
38. blondinkas4uk09 - Вмир,
15.03.2014 00:41
какво да ти кажа, освен да потвърдя, че точно такива неща се случват по широкия свят. В един от постингите си преди време "Интервю за работа или да бъдем поне малко австрийци" описах една от практиките в Гугъл, а именно, че за да те мотивират да отидеш в 9:00 на работа, между 9:00 и 9:30 сутрин раздават безплатен фреш от портокал, а не те глобяват защото си закъснял 10 минути.
Иначе е тъжно, че българчетата, които демонстрират власт със щракване на пръсти не разбират, че изглеждат като много смешни махленски играчи пред работещите в Делойт или подобни компании. Мениджърите там приемат като основна своя задача да те развиват и да улесняват професионалния ти живот, за да даваш най-доброто от себе си, а не да се изживяват като величия на твой гръб. Определено няма еднолични оценители на качестватата ти при интервю за работа и тези интервюта доста често са 4 - 5 на брой, проведени от 4 - 5 човека, ситуирани в различни държави, които понякога слабо се познават помежду си, камо ли да назначават свои хора. А бе, да не ги мислим тях, те няма да фалират и САЩ няма да фалират, но къде отиваме ние? Тази вечер чух следното, което ме потресе: България. Киноцентър. Художник. Назначават те на граждански договор за 1200 лв. на месец само ако се съгласиш да даваш всеки месец 20% от тази сума на назначилия те???????????? България. Градски транспорт. (Не предполагах, че това е толкова ценен работодател.) Назначават те на работа срещу 3000 лв., които трябва да платиш по определена схема на назначилия те.???????????????? Мамка му, ако това е вярно, къде живеем ние, в Пакистан? Бангладеш? Нямам думи...........
цитирай
39. vmir - 38. blondinkas4uk09,
15.03.2014 06:14
Да, всеки отговаря според отношението към него. "Погледни ме с едното, за да те погледна с двете" e българска, не американска поговорка. А модата на опортюнизма у нас и търсенето на лични възможности с оплюване и отричане на другите почти навсякъде е отровила атмосферата за работа и изява. Затова мустакатите пичове у нас, добрали се веднъж до сладко местенце, мечтаещи за дашни секретарки с дълги крака, толкова много се страхуват от САЩ, че не си спестяват лъжа по техен адрес.

Не съм чул щерка ми да се е оплакала от нещо в САЩ, споделяла е между другото за 17 часов работен ден за няколко дни, и точно тогава съм забелязал да тръгва по свое желание с 2 часа по-рано за работа, отделно, че има начини да си върши работата и в къщи, без да е проблем за компанията.

Явно у нас не е отминала модата да се говори едно, а да се върши друго. Даже чувам мръсотиите, които ще изсъскат феновете на чичко Сталин или източните "авторитети", които още не могат да се примирят, че не могат да колят и бесят повече, не са поне махаленските авторитети, които единствено знаят колко гаден и експлоататорски е капитализЪма и харесват останалите единствено като приемащи ги за истина от последна инстанция.
цитирай
40. blondinkas4uk09 - Скъпи Пиер,
16.03.2014 11:23
благодаря за коментара и за пояснението за картата. Беше ми много полезно, защото да си призная, по география и история съм пълна "дупка"! :)
цитирай
41. blondinkas4uk09 - Какво да ти кажа, Вмир,
16.03.2014 11:52
понякога си викам, хайде пък да вземат да ни изхвърлят от ЕС и най-накрая България да цъфне и да върже. (Аз пак няма да цъфна и да вържа, де :), защото при първите признаци, че ще ни изхвърлят вече надявам се да не съм тук, тъй като се подвизавам в родината си временно и абсолютно по свое желание, не поради липса на друг избор, дори и малко против личните си интереси, но в името на няколко човека, които са ми много скъпи - да не си помислиш поради патриотизъм :)). Искам хората в БГ да живеят по-добре, но често това ми изглежда тотално невъзможно. Знаеш, понякога е най-разумно да оставиш някого да си строши главата, защото той просто не мирясва преди да го е сторил.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blondinkas4uk09
Категория: Лични дневници
Прочетен: 523693
Постинги: 72
Коментари: 883
Гласове: 1302
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031