Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.08.2013 19:47 - Интервю за работа или... Да бъдем поне малко австрийци
Автор: blondinkas4uk09 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1999 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 28.01.2014 20:22


Понякога ми се случват едни такива неща... като ето това интервю за работа… Главните герои са: Кандидат за работа и  Собственик на фирма, с месечен оборот от над милионче и около трийсетина служители. На пръв поглед Шефчето изглежда нормален, затова и  се съгласявам да помогна,  ей така заради едната човещина, да си намери работници, тъй като човекът се оплаква, че е много трудно. Много трудно ли?... тук трябваше да ми светне червената лампичка, че нещо не е съвсем наред, защото кандидати за работа много... Ама нищо... Всеки греши... Беше поучително. Срещала съм много коментари по повод  „крилати фрази” на кандидатите за работа, но тук  искам да обърна внимание на думите на  кандидата за шеф. А ето и откъс от интервюто, съвсем кратък, тъй като пълното издание е около час и половина. ... Кандидат за работа (Р):  Колко дни отпуска давате? Кандидат за шеф (Ш): Аз на работниците им давам по 10 дена. Р: Защото на мен на настоящата работа ми дават 20 дена. Ш: Е, и ние даваме толкова. Две седмици по 5 дена и като сложиш и съботите и неделите, те си стават 20 дена. Аз ги пускам по 2 седмици отпуска, ама обикновено след първатата седмица им я прекратявам. Така че, ако си на море и ти звънна, хващаш си рейсчето и се връщаш на работа. Р: Е, добре, ако не мога да си взема отпуската тая година, мога ли да си я прехвърля за следващата година. Ш: А, ние не прехвърляме  и не плащаме отпуска, при нас хората си я взимат, нали ти казах вече. Р: А, каква ще бъде заплатата? (Влиза Стоян – работник, с документи за подпис.) Ш: Аз им давам по 1300 лв. заплата на работниците, кажи, Стояне. Стоян: Ама, шефе, аз не взимам 1300 лв. заплата, никой не взима 1300 лв. заплата тука. Ш: А колко взимаш? Стоян: Ами 800 лв. максимум. Ш: Верно ли, бе? Е, аз защо тогава им казвам на хората, че ще взимат 1300 лв. заплата. Е... добре... значи  800 лв., ето ти фиш на най-добрия ми служител, много работи и си изкарва по 800 лв. (показва фиш). Р: Ама тука пише 680 лв. Ш: Е, да, защото има удръжки за липси, глоби. Р: Ъ-хъ... А какъв е графика на смените? Ш: Графикът аз го правя. Р: Предполагам, че 2 дена работиш дневна смяна, после 2 дена почиваш. Ш: А не е така, както го направя, може и цял месец само нощна да работиш. Р: Е, аз ходих на интевю за работа в ХХХ и там всичко е много добре организирано. Има графици... Ш: ХХХ каква фирма са? Р: Австрийска. Ш: Е, аз на австриец приличам ли ти? Който иска - да ходи да работи по австрийските фирми, при мен такова нещо няма... ....... И така нататък и така нататък... Но аз ще спра дотук, защото вероятно ще стане доста изнервящо, в случай че продължа... Да кажем, че имам право само на още една реплика, тогава тя ще бъде: ЗА БОГА, БРАТЯ, НЕ РАБОТЕТЕ ЗА ТАКИВА ЧОРБАДЖИИ! Парите, които ще изкарате, няма да ви стигнат да си купите лекарства, за да възстановите изхабените си нерви!   Тук обаче... да не си помисли някой, че българските предприемачи печелят от тази ситуация. Много се съмнявам, честно казано. И те, милите, се чудят какви щуротии да направят, само и само да докарат по-ниска себестойност на продукта си. И? Защо ни е това? Ядем хляб, който струва 1 лв. и който, да кажем, можем да си го позволим криво-ляво със заплата от 500 лв. Обаче, ако вземем та се размечтаем утре, и случайно ни щукне напимер да се поразходим до Париж, ако хванем и разцъкаме мрежата и опааа..., какво ще видим: ами то една нощувка само ни струвала 500 лв... Хм, дали нямаше да е по-добре, ако взимахме 5000 лв. заплата, дори и хляба да струваше 10 лв. Ама той всъщност сигурно си и струва толкова, ама ние сме го докарали до 1 лв., защото не сме платили на работниците, въпрос на чест за нас е да не им плащаме и осигуровките (откъде накъде, да не сме австрийци), и данъците не сме си платили и фурната, в която печем хляба е на 20 години, и в такава дупка сме си свряли производството, че... Но най-вече... ако може нашите работници да са най-мизерно третираните... И... кого лъжем? Защо в тъй наричаните бели държави, сутрин, големият началник НЕ стои  на терасата в 9:00, за да гледа портала и кой минава през него в 9:01, за да го глоби, че е закъснял?... Защо,  сутрин между 9:00 и 9:20, същият този началник предлага безплатен портокалов фреш на служителите си... и така ги стимулира да дойдат навреме на работа?... Дали е тъп? Или е разбрал, че ако има по-доволни служители, хем ще са по-лоялни, хем ще са по-производителни...   И дали пък да не пробваме да станем поне  малко австрийци? Хората цял един живот изкарват като такива, и не се оплакват много...



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - мило момиче...
01.10.2013 05:58
Не искам да бъда фамилиарна ,ноо нали ти споделих, имам Афинитет към младите :) Особено, когато са така позитивни и сериозни:) Искам да има повече, такива като теб, затова ти пиша.Такива ,които виждат и..казват Истината ,а не такива,които умират за клюки и клевети.Хубав ден, и не спирай със "Словото", думите имат чудната дарба ,да лекуват...и...помагат !!
цитирай
2. blondinkas4uk09 - Благодаря, Милейди,
05.10.2013 22:35
за хубавите думи! Прекрасна вечер на теб! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blondinkas4uk09
Категория: Лични дневници
Прочетен: 524307
Постинги: 72
Коментари: 883
Гласове: 1302
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930